روند پیگیری پرونده چهار دیپلمات ایرانی هنوز ادامه دارد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا،' پی یر ریتر' روز چهارشنبه در نشست خبری امضای تفاهم نامه همكاری مشترك بین جمعیت هلال احمر ایران و كمیته بین المللی صلیب سرخ در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا در خصوص پیگیری صلیب سرخ برای یافتن این دیپلمات ها ،افزود: كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ یافته‌ها و توصیه‌های مرتبط با زندانیان و یا جستجوی مفقودین را تنها در اختیار مقامات مربوطه قرارمی دهد و همچنین به اعضای خانواده و خود زندانیان كمك می‌‌كند تا ارتباط خود را از طریق تبادل اخبار كوتاه خانوادگی حفظ كنند.

وی اظهار داشت:یكی از مشكلات پیگیری پرونده چهار دیپلمات ایرانی عدم اطلاعات شفاف در این زمینه است و كسی نیز مسوولیت ربوده شدن این چهار دیپلمات ایرانی را نمی‌پذیرد.

این مقام مسوول در دفتر نمایندگی كمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران گفت: از تمامی ابزارهای موجود برای تحقق و روشن شدن این خواسته استفاده می‌كنیم.

پی یر ریتر تاكید كرد: صلیب سرخ همواره به دنبال آن است كه اعضای خانواده‌ فرد مفقود به آگاهی و اطلاعات لازم درباره سرنوشت عزیزانشان دست یابند.

وی در خصوص نحوه اطلاع رسانی این كمیته بین المللی افزود:به عنوان قاعده‌ای كلی، كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ هرگز مسایل مربوط به زندان و یا مسائل جانبی رویدادهایی مانند بازداشت و یا ناپدیدشدگی را در اختیار عموم قرار نمی‌دهد بلكه این سازمان چنین مواردی را با مقامات مربوطه و از طریق گفت‌وگوی دوجانبه پیگیری می‌كند.

ریتر افزود:این‌ كمیته به‌ خوبی از رنج خانواده‌ افراد مفقود شده آگاه است و همه‌ سعی و تلاش خود را به كار خواهد بست تا به آن‌ها كمك كند كه از حقیقت مطلع شوند.

آذر ماه سال گذشته سفیر جمهوری اسلامی در بیروت گفته بود: اقدامات سیاسی و پیگیری های ویژه نشان می دهد كه چهار دیپلمات ایرانی ربوده شده در لبنان زنده هستند و در زندان های رژیم صهیونیستی اسیرهستند.

ركن آبادی این مطلب را یادآوری كرد كه نامه لبنان مربوط به چهار دیپلمات ایرانی ربوده شده در خاك لبنان به عنوان سند رسمی سازمان ملل در مجمع عمومی و شورای امنیت ثبت شده است.

در چهاردهم تیر ماه 1361 خودروی سیاسی سفارت جمهوری اسلامی ایران كه در حمایت پلیس دیپلماتیك لبنان از شهر بندری طرابلس به بیــروت باز می گشت، برخلاف ضوابط بین المللی و مصونیت دیپــلماتها در منطقه برباره از سوی مزدوران مسلح تحت امراسرائیل موسوم به ' قوات البنانیه ' متوقف شد و چهاردیپــلمات ایرانی به نامهای 'سید محسن موسوی'(كاردار سفارت)،'حاج احمد متوسلـــیان'(وابسته نظامی)، 'تقــی رستـــگار مقــدم' (كارمند سفارت) و 'كاظم اخوان'( خبرنگار وعكاس ایرنا) ربوده شدند.

اكنون بیش از سی سال است كه خانواده هـای این افراد ربوده شده در انتظار بازگشتشان یا خبری مبنی بر شهادتشان به سر می برند، اما دریغ از خبری از آخرین سرنوشت آنها.

اجتمام**7029*1580





:: برچسب‌ها: شهرستان , رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 555
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: